3.04.2012

ciasto z kurczakiem



Kolejny przepis JO. I kolejny wpis w zeszycie z dopiskiem "do powtórzenia" ;)

4 piersi kurczaka
150g pieczarek
kawałek masła
pęczek dymki
1 łyżka mąki
2 łyżki musztardy (w przepisie była angielska - ja użyłam takiej jaką miałam)
1 łyżka kwaśnej śmietany
300 ml bulionu z kurczaka
kilak gałązek świeżego tymianku 
1/3 gałki muszkatołowej
ciasto francuskie
1 jajko

Mięso z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w paski o grubości ok 1 cm. Kurczaka smażyć na rozgrzanym maśle z oliwą. Pieczarki obrać i pokroić. Wrzucić na patelnię razem z dymką i łyżką mąki. Całość dokładnie wymieszać, dodać musztardę, śmietanę i bulion. Osobiście uwielbiam sosy musztardowe i śmietanowe  więc dałam więcej niż w przepisie. Sos doprawić solą, pieprzem. Dodać tymianek i startą gałkę muszkatołową. Ważne żeby nie solić przed dodaniem bulionu - żeby przez przypadek całości nie przesolić. 







Kurczaka z sosem przełożyć do naczynia do zapiekania, ciasto francuskie rozmrozić, rozwałkować i delikatnie położyć na nadzienie {ciasto powinno być nieznacznie większe niż naczynie a jego nadwyżki upychamy po bokach}. Przed włożeniem do nagrzanego do 220st C piekarnika ciasto nacinamy i smarujemy roztrzepanym jajkiem.  Pieczemy aż ciasto nabierze złotego koloru {tu jak zawsze wszystko zależny od naszego piekarnika i tego jak go ustawimy - ja piekłam góra + dół w mniejszej temperaturze}



4 komentarze:

  1. robisz mi smaka...dzięki, a na diecie jestem przed ślubem, jesteś bardzo bardzo niedobra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to przyszłemu mężowi zrób - będzie zadowolony ;):)

      Usuń
  2. jakie urocze gwiazdeczki :) uwielbiam takie ciasta. te wytrawne, pozywne, uwalniajace mase atomatu zaraz po przekrojeniu.... mmmmmmmmmm....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gwiazdki trochę trąca świętami ale tymi z choinką ! niestety innych nie było. ale urok jest.

      Usuń