16.06.2012

dziś na obiad mięso...








































100 g kurczaka
100 g polędwicy
2 kromki chleba
1 ziemniak
1/2 czerwonej papryki
mała cebula
1 jajko
żółty ser

pęczek zielonej cebulki
musztarda
miód
sól&pieprz



 Mięso myjemy i blendujemy. Nie koniecznie musi być taki skład mięsa - ja przekopałam zamrażalnik i akurat takie znalazłam. swobodnie wystarczy sam kurczak. Chleb również blendujemy, drobno pokrojoną cebulę smażymy, ziemniaka i ser trzemy, paprykę kroimy w kostkę. Wszystkie składniki łączymy i doprawiamy ulubionymi ziołami pasującymi do mięsa, na końcu dodajemy dymkę. 

Całość przekładamy do naczynia do pieczenia. Jak piec... wszytko zależy od naczynia jakiego użyjecie. Dużego i płaskiego czy tak jak ja foremki jednorazowej 23x10. Do piekarnika trzeba będzie po prostu zaglądać.  Ja piekłam góra, dół 190 st. C przez 1,5h. 
Pod koniec mięso polewamy mieszanką z miodu i musztardy. 
Jest to ten typ obiadu który dowolnie można modyfikować. zamiast soli  użyć sosu sojowego, dodać smażony boczek,fetę, paprykę chilii... kto co lubi...  


1 komentarz:

  1. Coś a la pieczeń rzymska. Super że mi o niej przypomniałaś już strasznie dawno takiego mięska nie jadłam. U bardzo lubię. Fajnie że z czerwoną papryką, ostatnio to jedno z moich ulubionych warzyw:)

    OdpowiedzUsuń