29.04.2012

waniliowa chałka

Dziś rysunek i przepis.

Od jakiegoś czasu próbuję swoich sił w pieczeniu wszelkiego rodzaju pieczywa. Tym razem chałka z bloga Moje Wypieki.


  • 3 i 1/4 szklanki mąki chlebowej
  • 1  jajko
  • 60 g drobnego cukru
  • 4 łyżki roztopionego masła
  • pół łyżeczki soli
  • 1 szklanka ciepłego mleka 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (16 g) (można dostać w sklepach ze zdrową żywnością)
  • 10 g suchych drożdży lub 20 g świeżych
Ponadto:
  • 1 roztrzepane jajko
  • 2 łyżki mleka
Przesianą mąkę wymieszać z drożdżami (ja miałam suche). Dodać jajko połączone z mlekiem, stopione masło, sól i cukier i cukier waniliowy Wyrobić, przykryć  i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie jeszcze raz wyrobić i uformować w kształt chałki. Tutaj znajdziecie film o tym jak to zrobić - ja z niego skorzystałam. 

1 komentarz: