14.03.2012

bułki z czosnkiem i pietruszką

Chodziło, chodziło i wreszcie.






Bułeczki czosnkowo pietruszkowe zrobione według przepisu z bloga moje wypieki
Przepis koniecznie do wpisania do zeszytu, zapamiętania i powtórki.


składniki na ciasto: 
400 g mąki pszennej chlebowej - ja dałam taką jaką miałam: czyli najzwyklejszej mąki tortowej
20 g drobnego cukru
pół łyżeczki soli
1 łyżeczka drożdży suchych (4 g) lub 8 g drożdży świeżych w domu miałam tylko suche
260 g mleka 
30 g masła roztopionego (dałam masło miękkie)
jajko - opcjonalnie do "pomalowania" bułek przed pieczeniem 

składniki na nadzienie:
60 g masła
5 ząbków czosnku
pietruszka (miałam tylko suszoną)


pieczenie
180 st. C
ok 15 minut

#1 Mąkę przesiać, wsypać drożdże, cukier, sól.
Dodać masło - zaczęłam ucierać mikserem i stopniowo dodawałam mleka. W pewnym momencie mikser się poddał więc przeszłam na ugniatanie ręczne.


#2 jednolite wyrobione ciasto odstawiłam  "do wyrośnięcia" na ciepły parapet.  Po jakiś 2 godzinach było go dwa razy więcej.
Podzieliłam je na 2 części jedną zamroziłam a drugą podzieliłam na "mniej więcej" 6 równych części (metodę muszę jeszcze dopracować:P)


#3 po uformowaniu kształtu dałam im jeszcze poleżeć w cieple jakąś godzinę.
Urosły i zrobiły się "puchate"
Kiedy ciasto "leżakuje" drugi raz można przygotować nadzienie (utrzeć miękkie masło z przeciśniętym czosnkiem i pietruszką)   

#4 przygotowane nadzienie wsadziłam do przecięcia w bułce za pomocą noża (nie miałam szprycy).  i pułki posmarowałam roztrzepanym jajkiem. 

piekarnik nagrzany do 180 st. C 
pieczenie ok 15 min (tu trzeba wyczuć piekarnik) moje bardzo szybko zbrązowiały.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz